Lisa-Eveline-in-suriname.reismee.nl

Nickerie

Ons eerste weekje zit er hier al op, wat vliegt de tijd. Ondertussen zijn we al redelijk wat geacclimatiseerd, het zachte briesje hier in Nickerie maakt de warmte een heel stuk draaglijker. Er zijn wel nog een paar dingen waar we aan moeten wennen. Zoals het links rijden bijvoorbeeld, heel vreemd als je langs de andere kant een straat moet inslaan of een rotonde moet oprijden. Wanneer we een taxi nemen, houden we soms elkaars handen vast omdat we denken te botsen. Ook de taxi chauffeurs kijken dan al eens raar op! Eveline heeft nog wat tijd nodig om te ont-scouten. Het is hier namelijk de gewoonte om je rugzak of handtas niet op de grond te zetten, dit omwille van hygiënische redenen. En mijn hartje breekt telkens opnieuw bij het zien van de vele straathonden en straatkatten. We hebben ondertussen ook al wat lekkere restaurantjes ontdekt; Zus&Zo, Concorde, Residence Inn,… Eveline is hier helemaal in de ban van saoto soep (bouillon met rijst, kip, ei en soja scheuten. Ik daarentegen trek mijn neus daar eens voor op.) De was doen, is hier ook al een avontuur op zich. We wassen hier met koud water en de wasmachine kan maximum een kwartiertje zwieren. Zoals eerder vermeld kan men in Suriname heel goed dansen, en zelfs onze droogtrommel heeft ritme in zijn lijf! Wanneer we onze kleren willen laten droog zwieren, begint de droogtrommel te dansen. Vandaag kwam er rook op de trommel dus misschien onze kleren toch best laten drogen op de wasdraad... Toen we deze ochtend samen naar kantoor reden, werden we achtervolgd door agressieve honden. Schrik van ons leven opgedaan! Maar gelukkige niemand gebeten, enkel gevallen. Vandaag werden wij verwacht in het kinderhuis Gaytrie. Gedaan met uitslapen, de eerste keer dat de wekker hier afliep! We hebben we weesmoeders en de kinderen ontmoet, morgen gaat onze eerste officiële werkdag van start!

Tot snel!

de paepe marleen

Doet altijd plezier nieuws te horen en zeker positief nieuws !

Heidi

Hallo Lisa, dat is leuk dat we kunnen meevolgen met jullie ervaringen. Dat zijn ervaringen dat ze niet meer kunnen afnemen. Ik kijk al uit naar het volgende verhalen. Dikke kussen en vele knuffels van Lauren, Tom en Heidi xxx

Cedric & Mathilde

Leuk om te lezen dat alles goed gaat ginder!
Posten die verhalen!
Grtjs, bollietjes